Radomsko, Łódzkie 20.4o Sobota, 25 Maja 2019
ważne informacje
Autopromocja redakcja

Czy w 2019 roku warto pozycjonować stronę samodzielnie?

Miasto
Redakcja Artykuł sponsorowany

Właściciele internetowych biznesów i marek często trafiają na informacje o pozycjonowaniu zamieszczane na blogach poszczególnych agencji marketingu sieciowego. Wynoszona z nich wiedza niejednego przekonuje, że dbanie o lokatę w wynikach wyszukiwania nie jest niczym trudnym. Na tych jednak, którzy oczekują owoców wysiłków podjętych pod wpływem krótkich artykułów, mamy jednak niezbyt dobre wieści. Poradniki i instrukcje w tak dynamicznej branży, jak SEM bardzo szybko stają się nieaktualne, a podążanie za technikami sprzed roku lub dwóch może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Rzeczy, które lepiej zostawić doświadczonym specjalistom

Na przestrzeni ostatniej dekady reguły gry zmieniały się nierzadko tak diametralnie, że strona dobrze pozycjonowana mogła znienacka powędrować poza pierwszą stronę wyników, a także, co gorsza, skończyć z karą od wyszukiwarki. Algorytmy Google bowiem u swego zarania w żadnym stopniu nie sprawdzały profili linków. Stąd też zaplecze odsyłaczy kierujących internautów na naszą WWW mogło składać się z absolutnie nieistotnych dla użytkowników stron z katalogami linków. Nie liczyła się więc jakość odnośnika, a o doborze treści i atrakcyjnym dla internauty content marketingu mogliśmy zapomnieć.

Jednak choć sytuacja odwróciła się w istotny sposób na korzyść unikalnych i użytecznych artykułów skierowanych do człowieka, aby polepszyć pozycję wciąż nie możemy zapominać o robotach Google. Gigant z Moutain View nakłada zaś na strony tyle wymogów, że laicy zwyczajnie nie są w stanie profesjonalnie zająć się wszystkim. Już same komponenty optymalizacji SEO, stanowiącej podwaliny pod dalsze etapy batalii o pozycje, dotyczą często kwestii mocno technicznych. Fachowcy z agencji wiedzą doskonale, jak odpowiednio spożytkować tagi i meta opisy, a zarazem zadbają o takie aspekty jak certyfikaty bezpieczeństwa, dopasowanie witryny do technologii mobilnych a nawet przyspieszenie czasu jej ładowania. Te działania będą prawdziwym początkiem pozycjonowania i awansu w rankingach wyszukiwarki.  Uzupełnione zaś o regularnie publikowane, przyciągające treści oraz wartościowe artykuły linkujące do strony z zewnątrz, staną się najlepszym orężem w rywalizacji z konkurencją (źródło: https://afterweb.pl/).

Google Ads – kolejne zadanie dla profesjonalistów?

Linki sponsorowane najczęściej opłacane są w formule płatności za kliknięcie w zaprojektowany przez nas baner reklamowy. Taka sytuacja sprawia, że popularne kampanie PPC przeradzają się w poręczne narzędzie do natychmiastowego zwiększenia fali internautów odwiedzających serwis. Także i tutaj zamieszczane w sieci instrukcje mogą jednak doprowadzić do niedostatecznie efektywnego wykorzystania ich potencjału promocyjnego. Nie trudno sobie wyobrazić scenariusz, w którym nowicjusz na niwie sprzedaży online wybiera słowa kluczowe słabo związane ze swoją dziedziną lub najzwyczajniej w świecie źle dobiera swoją grupę docelową i tryb wyświetlania reklamy.

komentarze