Co to jest link building?

Co to jest link building?

Linki to jeden z głównych sposobów, w jaki algorytmy wyszukiwarek określają trafność strony. Posiadanie dużej liczby linków prowadzących do strony internetowej wskazuje, że treści na niej zamieszczone są wartościowe. Linki zewnętrzne i wewnętrzne zapewniają lepszą widoczność Twojej witryny, ponadto pomagają Google i innym wyszukiwarkom indeksować Twoją witrynę.

Link building to strategia optymalizacji, która poprawia Twoją pozycję w wyszukiwarkach.

Jakie czynniki mają znaczenie w link buildingu?

Czynniki, które określają, jak korzystny jest dany link dla Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania to:

- Popularność ogólna: popularne witryny otrzymują więcej linków zewnętrznych. Wikipedia znajduje się na szczycie stron wyszukiwania dla wielu tematów, ponieważ tak wiele stron internetowych linkuje właśnie do niej.

- Popularność w swoim segmencie: odnosi się do linków przychodzących pochodzących z podobnych witryn. Na przykład jeśli masz sklep wędkarski, do którego linkuje popularny blog na temat wędkowania, to wyszukiwarki będą zwracać na Twoją stronę większą uwagę, niż gdyby odsyłacz pochodził z niepowiązanej witryny.

- Tekst kotwicy (anchora): gdy ktoś podaje link do Twojego sklepu wędkarskiego, używając słów „sklep wędkarski” jako anchora, wysyła to do wyszukiwarek sygnał, że Twoja witryna jest dobrym źródłem informacji o wędkarstwie. Jednak jeśli anchor, który kieruje odwiedzających do strony, używa zbyt często tych samych słów kluczowych i powtarza się, wyszukiwarki mogą zacząć podejrzewać, że są to techniki spamerskie, co źle odbije się na pozycji Twojej strony.

- Kontekst linku: linki są bardziej wartościowe, gdy kontekst jest bezpośrednio związany z tematem Twojej witryny. Przejście z bieżącej strony do strony, do której prowadzi łącze, powinno być stosunkowo płynne i logiczne.

- Źródło pochodzenia linku: Linki z wiarygodnych witryn mają większą wagę niż linki z mniej popularnych witryn. Na przykład link pochodzący ze znanego portalu z informacjami będzie dla wyszukiwarki znacznie ważniejszy niż link pochodzący z prywatnego bloga.

Wyszukiwarki potrafią eliminować spam i nieistotne treści, natomiast  Google ma system rankingowy, który ocenia poszczególne strony internetowe na podstawie ich reputacji.

Jak działa link building?

Zasadniczo istnieją dwa sposoby tworzenia linków do Twojej witryny: wewnętrzny i zewnętrzny. Linki zewnętrzne są trudniejsze do uzyskania, ponieważ pochodzą z innych witryn, podczas gdy wewnętrzne znajdują się w obrębie jednej witryny. Rozpoczęcie od linkowania wewnętrznego jest łatwe, ponieważ zależy to całkowicie od Ciebie. Wystarczy trochę czasu i staranne zaplanowanie, aby zwiększyć wykorzystanie linków wewnętrznych i poprawić pozycjonowanie swojej firmy.

Link building a głębokie linkowanie

Głębokie linkowanie odnosi się do procesu tworzenia linków do stron innych niż tylko strona główna lub strona kontaktowa. Każda strona w Twojej witrynie powinna być dostępna z co najmniej jednego linku tekstowego. Zwiększ liczbę linków wewnętrznych, tworząc linki do odpowiednich postów na blogu i stronach produktów, a nie tylko kierując odwiedzających na swoją stronę główną czy zakładkę „Kontakt”. Prowadzenie bloga pomaga zwiększyć liczbę linków wewnętrznych, zapewniając Ci więcej możliwości odsyłania do określonych produktów lub innych stron wewnętrznych.

Nie zapomnij również o linkach z platform mediów społecznościowych. Aby zdobyć linki zewnętrzne, najlepszą strategią jest stworzenie wysokiej jakości treści, do której ludzie chętnie będą się odwoływać. Możesz również zwrócić się do influencerów i blogerów, aby zapytać, czy możesz prezentować gościnnie swoje wpisy na ich stronach.

Nigdy nie uciekaj się do tzw. black hat SEO, czyli np. masowego kupowania linków. Przyniesie to skutek dokładnie odwrotny od zamierzonego, ponieważ linki te zwykle są słabej jakości i będą mieć zły wpływ na autorytet Twojej witryny.

Od czego zacząć link building?

Link building jest bardzo pomocnym narzędziem w budowaniu pozycji strony w Internecie, jednak aby skutecznie z niego korzystać, trzeba posiadać pewien zasób wiedzy i doświadczenia. Samodzielne działania w zakresie link buildingu mogą być w najlepszym wypadku mało skuteczne, a w najgorszym bardzo zaszkodzić Twojej stronie.

Artykuł powstał we współpracy z firmą https://contentninja.pl

Więcej o:
Wróć na stronę główną

KOMENTARZE

PRZECZYTAJ JESZCZE