Działające w Radomsku firmy Leitz Polska Sp. z o.o., Alpla Sp. z o.o., Met-Prim Sp. z o.o. zdobyły tytuł Zaufany Pracodawca. Certyfikaty wręczył prezydent Jarosław Ferenc.
Organizatorem konkursu jest Centrum Nowoczesnych Inwestycji Urzędu Miasta w Radomsku. Celem Programu jest promocja pracodawców z Miasta Radomska, którzy odpowiednio wynagradzają swoich pracowników, traktują ich z szacunkiem i dbają o ich dobro, podnoszą kwalifikacje swoich pracowników, prowadzą aktywne działania socjalnie na rzecz pracowników. Nabór do programu prowadzony jest w trybie ciągłym, nieprzerwanie w ciągu całego roku kalendarzowego.
Uczestnikiem może być każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terenie miasta Radomska: zatrudniający powyżej 9 pracowników z czego przynajmniej 80% na podstawie umowy o pracę. Średnioroczne wynagrodzenie 80% pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę musi wynosić minimum 130% najniższej krajowej w roku kalendarzowym poprzedzającym zgłoszenie kandydata. Firma powinna wykazać się innymi wyróżniającymi działaniami na rzecz pracowników takimi jak:działania socjalne,działania na rzecz zwiększania kompetencji pracowników,inne działania na rzecz pracowników nie wynikające z obowiązku prawnego, działania społecznej odpowiedzialności biznesu,działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego,współpraca ze szkołami, kształcenie młodocianych lub nauka zawodu.
MET-PRIM
Firma powstała w 2000 roku firma MET-PRIM to uznany producent i dostawca drutów oraz wysokoprzetworzonych wyrobów z drutu. W swojej ofercie ma również projektowanie, produkcję oraz montaż kompleksowych systemów ogrodzeniowych, w tym wszelkich typów siatek, systemów zgrzewanych i panelowych, a także nowoczesnych ogrodzeń posesyjnych. Firma dysponuje nowoczesnym parkiem maszyn i urządzeń – stosuje nowoczesne technologie oraz sukcesywnie wdraża najnowsze rozwiązania przemysłu 4.0.
Przy siedzibie spółki znajduje się salon sprzedaży, oferujący klientom duży wybór renomowanych narzędzi, elementów złącznych oraz inne wyroby metalowe.
Już od 21 lat MET-PRIM jest solidnym partnerem i dostawcą produktów metalowych dla sektora budowlanego i przemysłu w kraju i za granicą. Dzięki własnemu taborowi samochodowemu efektywnie i terminowo realizuje dostawy do swoich klientów.
Podczas ostatniego posiedzenia Kapituły Konkursowej Programu „Zaufany Pracodawca” uznano, że MET-PRIM Sp. z o.o. spełnia niezbędne wymagania zawarte w regulaminie konkursu. Stwarza bowiem godne warunki pracy na rynku lokalnym. Rygorystycznie przestrzega zasad i obowiązków wynikających ze stosunku pracy. Pracownicy są traktowani z szacunkiem, zawsze otrzymują wynagrodzenie w terminie, ponadto są premiowani za innowacyjne pomysły, sugestie oraz szczególne osiągnięcia. Pracodawca buduje wzajemne stosunki, na pierwszym miejscu stawiając wartości etyczne oraz dbałość o relacje pomiędzy pracownikami i klientami. Wspiera wymianę wiedzy i doświadczeń dla osiągnięcia efektywności i wzajemnych korzyści. Firma gwarantuje warunki do rozwoju zawodowego, a także daje możliwości awansu.
Średnioroczne wynagrodzenie wynosi 206 proc. najniższego wynagrodzenia w kraju w 2019 roku. Liczba osób zatrudnionych w 2019 roku wynosiła 53 osoby, z czego tylko 2 osoby zatrudnione były na umowie cywilnoprawnej.
MET-PRIM charakteryzuje się wysokim stopniem stabilności kadr na poziomie 80 proc., stale zwiększa kompetencje swoich pracowników poprzez liczne szkolenia, kursy oraz wspiera finansowo kształcenie zawodowe (np. Stowarzyszenie Księgowych w Polsce). Przedsiębiorstwo dba o swoich pracowników, odpowiednio ich wynagradzając, a także oferując liczne dodatkowe świadczenia o charakterze socjalnym.
Firma bierze udział w lokalnych przedsięwzięciach, inwestuje i angażuje się w działania na rzecz społeczności, w której działa. Wspiera finansowo lokalne inicjatywy i stowarzyszenia, m.in.: Dni Radomska, Radomszczańskie Dni Rodziny, Wigilijne Spotkanie Radomszczan, Radomszczańskie Forum Przedsiębiorczości, Stowarzyszenie Sympatyków Pojazdów Militarnych ROTA oraz młode talenty z Fundacji Promień Radości. Nie są jej również obojętne akcje charytatywne, takie jak: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Szlachetna Paczka czy wspieranie krwiodawstwa.
Przedsiębiorstwo respektuje najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska i zasady zrównoważonego rozwoju. Świadomie działa na rzecz ochrony przyrody, wykorzystując nowoczesne, energooszczędne maszyny produkcyjne. Mając na względzie obowiązek dbania o środowisko naturalne zakład odzyskuje energię cieplną z tych maszyn i wykorzystuje ją do ogrzewania hali produkcyjnej. Na uwagę zasługuje też fakt współpracy z uczelniami wyższymi. MET-PRIM organizuje staże i praktyki zawodowe dla Politechniki Częstochowskiej, Politechniki Łódzkiej oraz Uniwersytetu Łódzkiego, a także radomszczańskich szkół średnich technicznych. Certyfikat „Zaufany Pracodawca” został przyznany firmie MET-PRIM na okres jednego roku.
Leitz
Firma Leitz to światowy lider w produkcji narzędzi do obróbki drewna, materiałów drewnopodobnych, tworzyw sztucznych i metali nieżelaznych. Tradycja, doświadczenie, jakość Ponad 140-letnia tradycja, ogromne doświadczenie, wykwalifikowana kadra inżynierska i najnowocześniejsze technologie produkcji sprawiają, że narzędzia firmy Leitz są gwarancją najwyższej jakości. Są trwałe i niezawodne. Dewizą firmy jest dostarczenie najbardziej optymalnych narzędzi do danego procesu produkcji. Stąd, mimo oferowanych prawie 8000 narzędzi standardowych, 2/3 wyrobów jest wytwarzanych na specjalne zamówienie klienta. Oprócz sprzedaży narzędzi i profesjonalnego doradztwa firma Leitz zajmuje się także serwisem (ostrzenie narzędzi, regeneracja). Gęsta sieć placówek serwisowych, najwyższa jakość ostrzenia, odbiór i przywóz narzędzi własnymi środkami transportu to kolejny wyróżnik firmy Leitz na całym świecie. Obecnie w Polsce działa 7 oddziałów serwisu. Misją przedsiębiorstwa jest dostarczanie klientom najwyższej jakości narzędzi do obróbki drewna, zapewnienie profesjonalnego serwisu oraz rzetelnego doradztwa technicznego na takim poziomie, aby zaspokoić zarówno obecne jak i przyszłe potrzeby klientów. Pracownicy największą wartością Leitz Polska podkreśla, że największą wartością firmy są pracownicy: ich zaangażowanie, kwalifikacje, wiedza, doświadczenie, nieustanny rozwój i świetna komunikacja z klientami sprawiają, że firma jest gotowa podjąć każde wyzwanie i szybko rozwiązywać nawet najbardziej złożone problemy technologiczne swoich partnerów. Leitz daje nie tylko poczucie komfortu pracy, ale także możliwości rozwoju, elastyczny czas pracy, prywatną opiekę medyczną, czy dobrą motywację. Firma dba również o dobrą atmosferę i pozytywne relacje wśród pracowników. Firma Leitz Polska Sp. z o.o. w 2019 roku zatrudniała 114 osób, z czego 90 osób na czas nieokreślony, a 24 osoby na czas określony. Charakteryzuje się wysokim stopniem stabilności kadr na poziomie 97 proc. A średnioroczne wynagrodzenie wynosi 251 proc. najniższego wynagrodzenia w 2019 roku i jest wypłacane regularnie. Ponadto Firma oferuje dodatkowe świadczenia o charakterze socjalnym, jak: bezpłatny pakiet medyczny dla pracowników i ich rodzin, pakiet sportowy oraz imprezy integracyjne. Średnie świadczenie na jednego pracownika w 2019 roku wynosiło 1000 zł.
Współpraca i ekologia
Firma wspiera i pomaga w realizacji działań podejmowanych na rzecz mieszkańców miasta Radomska i powiatu radomszczańskiego przy współpracy z różnymi placówkami jak: Polski Czerwony Krzyż, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomsku, Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. ks. J. Twardowskiego w Radomsku, Komitet Organizacyjny Radomszczańskich Dni Rodziny, Klasztor Franciszkanów w Radomsku czy Ochotnicza Straż Pożarna w Strzałkowie. Na uwagę zasługuje także współpraca ze szkołami średnimi oraz uczelniami wyższymi takimi jak: Zespół Szkół Drzewnych w Radomsku, Technikum Mechaniczne w Radomsku, Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Kleszczowie, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. Dodatkowym atutem firmy jest dbanie o środowisko naturalne poprzez zastosowanie ekologicznego ogrzewanie w postaci pompy ciepła czy zainstalowanie zbiornika na wodę deszczową. Decyzją kapituły konkursowej firma Leitz Polska Sp. z o.o. uzyskała tytuł „Zaufany Pracodawca” na czas jednego roku.
Alpla
Firma Alpla jest światowym liderem w zakresie opracowywania i produkcji opakowań z tworzyw sztucznych. Firma wytwarza innowacyjne systemy opakowaniowe, butelki, zamknięcia i formowane wtryskowo elementy dla szerokiego wachlarza branż. Zarówno firma, jak i produkty kształtują tradycje rodzinnie prowadzonej działalności, korzystanie z najnowocześniejszych technologii, dążenie do innowacyjnych rozwiązań oraz wiedza i zaangażowanie naszych pracowników. Firma jest przedsiębiorstwem globalnym - tożsamość kształtuje uczciwość i szczerość, współpraca oraz działalność prowadzona z szacunkiem. Równe traktowanie wszystkich ludzi i postępowanie zgodnie z prawem również ma dla nas kluczowe znaczenie. ALPLA jest firmą rodzinną, która dąży do równowagi w zakresie zyskownego wzrostu i rozbudowanej działalności globalnej. Poprzez nawiązywanie i rozwój strategicznych relacji stajemy się preferowanym dostawcą. Dzięki temu naszym pracownikom, a także klientom i kontrahentom, możemy zapewnić poczucie bezpieczeństwa. Zrównoważone korzystanie z zasobów z poszanowaniem dla środowiska stanowi podstawę naszej działalności. W ten sposób chcemy zapewnić przyszłym pokoleniom możliwość życia w zdrowym otoczeniu.