W czwartek 9 sierpnia odbędzie się nadzwyczajna sesja Rady Powiatu, poświęcona nieprawidłowościom przy przetargach związanych z wyposażaniem szpitala.
W czwartek 9 sierpnia odbędzie się nadzwyczajna sesja Rady Powiatu, poświęcona nieprawidłowościom przy przetargach związanych z wyposażaniem szpitala.
O sprawie pisaliśmy kilka dni temu – kontrola z Urzędu Marszałkowskiego stwierdziła szereg nieprawidłowości przy przetargach z lat 2009-2010. Przetargi te były realizowane w ramach projektu "Zakup aparatury, sprzętu medycznego i wyposażenia medycznego niezbędnego dla osiągnięcia celów realizowanego zadania inwestycyjnego Budowa Szpitala Powiatowego w Radomsku”. Konsekwencją tych nieprawidłowości jest konieczność zwrotu 12 mln otrzymanego przez powiat radomszczański dofinansowania.
Jak powiadomił w poniedziałek 6 sierpnia Zarząd Powiatu, nadzwyczajna sesja w tej sprawie odbędzie się w czwartek 9 sierpnia o godzinie 14.00. Zaproszeni zostali na nią także członkowie Zarządu Powiatu z minionej kadencji, którzy odpowiadali za zakwestionowane przetargi.
W poniedziałek 6 sierpnia do Urzędu Marszałkowskiego trafiła również odpowiedź powiatu na raport pokontrolny.
- Liczy ona około 160 stron i odnosi się do wszystkich zastrzeżeń informacji pokontrolnej. Mamy nadzieję, że nasze wyjaśnienia zostaną wzięte pod uwagę i znacznie zminimalizują negatywne konsekwencje finansowe kontroli. – informuje Zarząd Powiatu w wydanym oświadczeniu.