Automatyzacja HR – jak algorytmy wspierają decyzje wewnętrzne?

Automatyzacja HR – jak algorytmy wspierają decyzje wewnętrzne?

Nowe technologie wyznaczają ścieżkę rozwoju niemal każdej branży, trudno się więc dziwić, że mocno zmieniają rynek pracy. Oto trzy przykłady automatyzacji procesów HR, które udowadniają, że algorytmy już dziś mocno wspierają ludzkie decyzje.

Automatyzacja procesów administracyjnych

Zacznijmy od najbardziej oczywistego przykładu. Inteligentne algorytmy już od dłuższego czasu wyręczają ludzi w zadaniach, w których działają szybciej i nie popełniają błędów. Wszelkie procesy administracyjne związane z zatrudnieniem pracowników mogą dziś odbywać się z ich wsparciem. Składanie i analiza wniosków, rozliczanie czasu pracy, wyliczanie pozostałych dni urlopu czy wysokości składek ubezpieczeniowych to tylko wybrane przykłady. Dzięki automatyzacji pracownicy działu HR mogą skupić się na zadaniach, w których niezbędne jest wykorzystanie ich kompetencji.

Algorytmy obecne w procesie rekrutacji

Bardziej świeżym trendem jest wykorzystanie algorytmów w procesie rekrutacji. Jak to działa? Sztuczna inteligencja jest w stanie wskazać kandydatów najlepiej dopasowanych do stanowiska, w dodatku nie tylko spośród tak zwanych kandydatów aktywnych, którzy odpowiedzieli na ogłoszenie. Wystarczy ujednolicić zgromadzone CV do jednego wzoru.

Z takiego założenia wyszli twórcy aplikacji Woonti – centrum pracy dla fachowców poszukujących zatrudnienia za granicą. Kandydaci rejestrujący się w aplikacji wypełniają swój profil zawodowy przy użyciu ustrukturyzowanego formularza, który zastępuje CV. Rekruter już na wstępie ma ułatwione zadanie, a dodatkowe wsparcie stanowią dopasowania kandydatów dostarczone przez inteligentny algorytm.

Automatyzacja a sprawiedliwe wynagradzanie

Co ciekawe, istnieją już narzędzia automatyzujące wynagradzanie pracowników. Wszędzie tam, gdzie możliwy jest monitoring efektywności, rozliczenie zadań i czasu pracy, narzędzie może z łatwością obliczyć przysługujące członkom zespołu wynagrodzenia i premie. Oprócz oszczędności czasu, ważną korzyścią jest obiektywizm, czyli brak kontrowersji przy naliczaniu wynagrodzeń.

Wiele wskazuje na to, że obecny poziom automatyzacji w branży HR to zaledwie początek wielkiego procesu technologicznego!

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE