Audyt UX - o czym mowa?

Audyt UX - o czym mowa? Fot. pixabay.com

Doświadczenie użytkownika biorąc pod uwagę sklepy internetowe, jest bardzo ważne i przekłada się współczynnik konwersji. Ma on czuć się w danym e-commerce swobodnie. Proces zakupowy musi być przejrzysty. Dlatego tak ważne jest to, aby nie bagatelizować roli audytu UX. Sprawdź o czym mowa w praktyce!

Audyt UX - na czym polega i czym jest UX?

Zanim odpowiemy na pytanie czym jest audyt UX strony internetowej, warto dowiedzieć się, czym jest UX. Mowa o user experience, czyli sumie odczuć, jak również doświadczeń użytkownika danego produktu. Oczekiwania użytkowników są różne, ale celem projektanta UX jest to, aby stworzyć im możliwie jak najbardziej przyjazne środowisko, w którym będzie się poruszał. Mowa o intuicyjności witryny, odpowiadającej na ich potrzeby, jak również dopasowanej do specyfiki danego biznesu. Liczą się doświadczenia użytkownika, co jest weryfikowane w trakcie audytu UX. Eksperci weryfikują, czy korzystanie ze sklepu internetowego jest efektywne, jak również wygodne dla klienta. Mowa o procesie zakupowym - ma on być przede wszystkim intuicyjny i oczywisty. Profesjonalnie przeprowadzony audyt UX jest więc bardzo ważny i przekłada się na współczynnik konwersji. 

Audyt użyteczności - doświadczenia użytkowników

Przy audycie UX brane pod uwagę jest wiele czynników, które wymagają naszej pracy, a co za tym idzie, poprawić doświadczenie użytkownika.

Audyt ekspercki, taki jak np. https://thestory.is/pl/uslugi/user-experience/ux-design/ najczęściej bierze pod lupę nawigację strony, która dla użytkowników jest niezwykle ważna. Mocno wpływa na ich odczucia, a nieprawidłowo zaprojektowana może skutecznie utrudnić poruszanie się po stronie czy też platformy commerce. Testy użyteczności obejmują m.in. kategorie i podkategorie, menu okruszkowe, stopkę, jak również nagłówki. Im lepiej poprowadzona treść, na stronie, tym większa szansa na wzrost współczynnika konwersji.

Nie bez znaczenia pozostaje również konstrukcja formularza kontaktowego i jego umiejscowienie na stronie - zwłaszcza jeśli celem witryny jest zbieranie zapytań ofertowych czy sprzedażowych.

Audyt użyteczności strony wykazuje także ewentualne nieprawidłowości w funkcjonowaniu sklepów internetowych. Bardzo ważnym elementem układanki jest koszyk, a dokładniej m.in. jego lokalizacja, liczba kroków czy też podsumowanie. Dla wielu użytkowników wartością dodaną jest opcja złożenia zamówienia bez konieczności zakładania konta.

Analizę użyteczności strony internetowej przeprowadza się także w celu sprawdzenia, czy projekt graficzny czy też estetyka pozytywnie wpływają na UX. 

Więcej o:
Wróć na stronę główną

PRZECZYTAJ JESZCZE