4 powody dla których Twoja wiadomość DS nie dociera

4 powody dla których Twoja wiadomość DS nie dociera

Każda osoba, która wyposaża swoją firmę w system Digital Signage, liczy na zwiększoną uwagę klientów i wzrost zysków. Zdarza się niestety, że zamiast emitowanej treści, pojawia się czarny ekran lub komunikat o braku sygnału. Co może być tego przyczyną?

Czym jest Digital Signage i jak działa?

Digital Signage to sposób na cyfrową dystrybucję multimedialnych treści, poprzez sieć zewnętrznych wyświetlaczy. To także kanał telewizyjny, który możemy samodzielnie przygotować, zarządzać nim i prezentować wybranej grupie odbiorców. Na system Digital

Signage składają się następujące urządzenia:

• ekrany wyświetlające treść (które widzi klient-odbiorca),
• media player, łączący ekran z siecią komputerową,
• oprogramowanie do zarządzania treścią i do monitorowania stanu urządzeń.

Montażem systemu zajmują się profesjonaliści, jak firma Easyscreen.tv. Zapewnia ona pełną obsługę, dostarczając zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie. Zdarza się jednak, że zainstalowany system nie chce zadziałać. Co może być tego przyczyn

Brak podpięcia sprzętu lub właściwych połączeń

Sytuacja z niedziałającym sprzętem może przytrafić się każdemu. Zdarza się, że urządzenie z jakiegoś powodu odmawia współpracy.

Nie należy jednak wpadać w panikę, ponieważ przyczyny tego stanu są często dość prozaiczne. Na początek sprawdźmy więc, czy wszystkie urządzenia są włączone i podpięte do prądu.

Może w nocy była awaria zasilania i należy cały system uruchomić od nowa? Może doszło do awarii gniazdka? A może gdzieś wybiło bezpiecznik, przez co system przestał działać? Zanim zaczniemy szukać poważniejszych przyczyn, sprawdźmy najpierw te najprostsze. W wielu przypadkach niedocierająca wiadomość DS, wynika z niewłączonego urządzenia.

Awaria jednego z urządzeń lub brak Internetu

Niedocierająca wiadomość Digital Signage może wynikać z awarii jakiegoś urządzenia lub jego podzespołów. Może popsuł się media player? A może ekran? Może doszło do uszkodzenia kabla lub gniazda któregoś z urządzeń? Przykładowo - jeśli na ekranie nie pojawia się zaktualizowany content, sprawdźmy koniecznie czy coś nie ogranicza przesyłu danych do media playera.

Być może przestał działać Internet, nie włączyliśmy Wi-Fi lub wystąpił problem z portem Ethernetu? W takiej sytuacji nasz media player nie będzie w stanie pobierać plików, przetwarzać ich i przekazywać na wyświetlacz. A przez to odbiorcy nie zobaczą na ekranie treści, które chcemy im wyemitować.

Brak kompatybilności między media playerem a CMS

CMS to inaczej system zarządzania treścią. Jest to platforma, która służy do tworzenia treści i zarządzania ich emisją. Podobnie jak pozostały sprzęt, znajduje się ona w ofercie Easyscreen.tv. Niestety nie każde oprogramowanie służące do zarządzania treścią, będzie obsługiwane przez dowolnie wybrany media player.

Nie zawsze bowiem systemy te są kompatybilne. Właśnie z tego powodu media player do Digital Signage należy zakupić dopiero po wyborze CMS. Pamiętajmy też, aby wybierać playery do stworzone z myślą o współpracy z zaimplementowanym systemem operacyjnym. Sprzęty żle dobrane mogą nie zadziałać.

Media player bez ochrony „brak sygnału”

Zdarzyć się może, że awarii ulegnie urządzenie odpowiedzialne za przechowywanie contentu i pojawi się komunikat o braku sygnału. Aby uniknąć skutków tego zdarzenia, warto wyposażyć się w sprzęt, umożliwiający awaryjne przełączanie się na inne źródła wejściowe. Zadziała on, gdy dojdzie do przerwania głównego sygnału.

Rozwiązanie to przydać się może, gdy głównym źródłem naszej treści jest SoC (system on chip). W przypadku jego awarii, wyświetlacz przełączy się np. na pamięć USB. A jeśli do emisji treści wykorzystujemy media player, wyświetlacz może przełączyć się awaryjnie na inny odtwarzacz. W każdej awaryjnej sytuacji, najlepiej jest oczywiście skontaktować się z firmą, jak Easyscreen.tv.

Więcej o:
Wróć na stronę główną

KOMENTARZE

PRZECZYTAJ JESZCZE