Pracownicy PGE Obrót, spółki zajmującej się w Grupie Kapitałowej PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, otrzymują zgłoszenia dotyczące podejrzanych wiadomości SMS trafiających do Klientów. PGE Obrót apeluje o ostrożność i przypomina o zasadach bezpieczeństwa.
SMSy wysyłane do Klientów, a także do osób niekorzystających z usług PGE Obrót zawierają informację o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje przerwę w dostawie energii elektrycznej. W wiadomości znajduje się również link do płatności online.
PGE Obrót zwraca się do wszystkich Klientów, aby zachowali szczególną uwagę, zignorowali podejrzane wiadomości, nie otwierali linków prowadzących do płatności oraz przekazali ostrzeżenia rodzinie i znajomym.
Spółka podkreśla również, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a fałszywe strony są natychmiast blokowane. Każda próba oszustwa jest również zgłaszana do organów ścigania.