Radomsko, Łódzkie 8.9o Wtorek, 12 Listopada 2019

Fundacja Promień Radości dostała od Rossmanna wsparcie za 13 tys. zł

Miasto
Jacek Paszewski

Robiąc zakupy w drogeriach Rossmann klienci jednocześnie pomagali potrzebującym. Łącznie udało się zebrać 5 milionów złotych w postaci dostępnych w naszych sklepach produktów. Trafią one do 250 organizacji w całej Polsce. W samym województwie łódzkim: kosmetyki, artykuły higieniczne, chemia czy karma dla zwierząt trafiły do dwudziestu dziewięciu instytucji. Taki jest finał 3. edycji akcji „Pomagamy jak umiemy”.

Mechanizm pomocy jest prosty. Najpierw pracownicy drogerii zgłaszają lokalne instytucje, które ich zdaniem tak prężnie działają i robią tyle dobrego, że warto je wesprzeć. Dość często zdarza się, iż przedstawiciele tych instytucji na tyle już znają naszą akcję, że sami pojawiają się w drogeriach chcąc zaprezentować swój dorobek pracownikom. Co roku pomagamy domom dziecka, samotnej matki, hospicjom, fundacjom na rzecz chorych i seniorów, a także schroniskom dla zwierząt.

Po sprawdzeniu wiarygodności zgłoszonych instytucji, stworzyliśmy na początku roku listę 250 organizacji. Od 2 stycznia do 31 października członkowie Klubu Rossmann mogli przekazywać tym instytucjom punkty za zrobione zakupy. W tym roku klienci sami decydowali, która organizacje jest im najbliższa i którą chcą wspierać.

Wsparte w ramach akcji instytucje mają bardzo zróżnicowane profile działalności, stąd właśnie tak szeroki wybór produktów do ich dyspozycji. W samym tylko województwie łódzkim pomoc trafiła do czterech domów dziecka, pięciu organizacji działających na rzecz zwierząt, dwóch stowarzyszeń pomagających osobom niepełnosprawnym, trzech placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz licznych, prężnie działających fundacji takich jak Promień Radości z Radomska, która otrzyma dokładnie 13 412,01 zł.

- Finał naszej akcji jest najlepszym dowodem na to, że razem można góry przenosić. Pracownicy Rossmanna chętnie włączają się w inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności (i nie tylko): tłumaczą o co w tej akcji chodzi, namawiają klientów do skanowania aplikacji Klubu Rossmann. A nasi klienci z radością angażują się w pomoc: skanują aplikację nawet przy niewielkich zakupach, chwalą się w mediach społecznościowych liczbą uzbieranych i przekazanych „pomocowych” punktów - mówi Jakub Jankowski Starszy Specjalista ds. Public Relations Dział Rzecznika Prasowego sieci Rossmann.

komentarze