Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Deprecated: substr_count(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php:4) in /home/klient.dhosting.pl/r24/radomsko24.pl/public_html/public/index.php on line 16
Era Travel na weekend: w poszukiwaniu szmaragdów i diamentów ziemi radomszczańskiej - Radomsko24.pl

Era Travel na weekend: w poszukiwaniu szmaragdów i diamentów ziemi radomszczańskiej Fot. ERA Travel

Wyprawa zaczyna się przy Starostwie Powiatowym w Radomsku, następnie jedziemy Rodzinną Trasą Rowerową ul. Starowiejską w kierunku duktów leśnych. Po wjechaniu do lasu kierujemy się na Wygodę czerwonym szlakiem partyzanckim. Jadąc korzystamy z darów natury: możliwości wsłuchania się w rytm lasu, szumiących drzew i odgłosów leśnego ptactwa.

Będąc w okolicach Ojrzenia, warto zatrzymać się w miejscowej smażalni ryb. Po zregenerowaniu siły jedziemy w kierunku drogi na Podświerk i skręcamy w dukt leśny oznakowany znakiem drogowym kierunkowym do miejscowości Chrostowa.

Kierując się czerwonym szlakiem partyzanckim, wjeżdżamy w obszar Natury 2000 „Cisy w Jasieniu” PLH100018. Ważne jest, aby jadąc, zwracać uwagę na otaczając nas przyrodę, obcować z otaczającą nas naturą. Warto się zatrzymać i pospacerować, zobaczyć rosnące tam cisy, podpatrzeć leśnych mieszkańców, zobaczyć rozlewiska przecinające kompleks leśny. Warto również udać się do pobliskiego lasku znajdującego się za stawami przy drodze.

Punktem charakterystycznym może być drzewo oznakowane szlakiem partyzanckim. Tu możemy zacząć swą przygodę w poszukiwaniu szmaragdów i diamentów - na początku lat XIX wieku znajdowała się tu huta. Wśród kwiatów i roślinności odkryć możemy pozostałości kolorowych bryłek szkła i zabrać te okruchy czasu ze sobą do domu.

Korzystając z uroków krajobrazu i możliwości chilloutu od zgiełku dnia codziennego jedziemy dalej wytyczonym szlakiem partyzanckim w kierunku Przyborowa. Przy stawach możemy usiąść i urządzić sobie piknik. Dla spragnionych ciszy i odpoczynku na łonie natury na łowisku.

Następnie kierujemy się na miejscowość Brzezinki, tam skręcamy w lewo, a po przejechaniu około 900 metrów skręcamy w prawo w kierunku Łowicza, a w następnej kolejności przejeżdżamy przez  Dmenin. Mijamy drogę krajową 42. Po prawej stronie możemy zobaczyć ciekawy architektonicznie XVII w. Kościół pw. św. Leonarda. Mijamy pełne uroku łąki, aby dojechać do Doliny Widawki.  Bocianie Gniazdo to końcowy przystanek na regenerację sił.

Pamiętajmy, że wyprawa to około 32 km, więc zaplanujmy ją na cały dzień. Przygotujmy się do wyprawy, zabierzmy ze sobą koc piknikowy, nakrycie głowy, okulary, napoje i posiłki regeneracyjne. Oczywiście w plecaku znaleźć powinno się coś na komary.

Poznawajmy na nowo to, co już odkryte. Cieszmy się urokami krajobrazu, podglądajmy to, co w trawie piszczy, ale również mieszka w koronach drzew. Nie zapominajmy, że z wakacyjnych wojaży należy przywieźć pamiątki, więc weźmy ze sobą kilka szmaragdów i diamentów tak, aby przypominały nam tą wakacyjną wyprawę.

Oczywiście róbmy dużo pamiątkowych zdjęć. Te wspomnienia zatrzymane w kadrze będą towarzyszyć nam przez całe życie.

Więcej o:
era travel aplikacja era travel turystyka powiat radomszczański